Biblioteket lægger for 2. gang hus til den inspirerende Tekstil Bog og Blogdag
I vores store flotte sal finder du mange stande med bøger og tekstile materialer. Guf for enhver der ikke kan få nok kreativ inspiration.
Vi har allerede tilsagn fra bl.a. Brodøsens værksted, Andersen og Lepri, Tex-antik, Fox og Jane, Der Var Engang, Gavstrik, Hovedstadens Husflid, Kratte.dk, Make or Made, Signest Strikdesign, Sys Fredens, The Needle Has A Point, Vingefang.
I foyeren har vi igen i år superspændende oplæg fra de ultimative tekstilnørder. Find dem i Speaker’s Corner. Kom og hør hvad der driver PopopMuseum, noget om Håndværk og Design - folkeskolens ny kreative profil og mød Kirsten Lundberg, Spektrum blandt andre.
I år udvider vi antallet af temaworkshops. Mange af dem er ved at være på plads. Der er planer om strik, knipling, pels ,hækling , broderi og hakning.

27. september 2013

Rigtige mænd, strikker de?

Idag er jeg lige i hælene på en flok rigtige mænd. Nemlig dem der knokler bag kulisserne, når vi skal have arrangementer, der feks kræver møblering, opsætning af stande, nedtagning af teater kulisser, ja opgaverne er mange for vores "mænner" (pedeller, viceværter, egendomsfunktionærer, gårdmænd ....... kært barn har mange navne) her i Biblioteket / kulturhuset.

De er ellers altid friske på at hjælpe med en masse opgaver, men da jeg spurgte dem om de ville være med i et indlæg her på bloggen, hvor jeg bla ville spørge dem om rigtige mænd strikker, så var svaret "Aldrig i livet" og "NEJ det vil jeg ikke være med i" ......... jeg var da ellers overbevist om at de sad og hyggede med strikketøjet når de kom hjem i sofaen.

Mange rigtige mænd, som feks Arne & Carlos de strikker jo på livet løs.
Min gamle far har også strikket i sine helt unge dage, han har strikket bamsen her, som er næsten 70 år gammel (fotoet er et link til historien om gammel-bamse)

 
 
 
Nå men det var jo et lille sidespring, det var "mænnerne" i vores hus vi kom fra. De knokler med at sætte standene op i salen idag. Så de har ikke tid til hverken at strikke eller sy deres overalls selv.
 
Nu løber jeg efter dem og tager nogle fotos, som I kan se senere

Ingen kommentarer:

Send en kommentar